סקירת אמצע שבוע- 24.11.20


טראמפ יצא אתמול לנאום קצר ודיבר על השלושה חיסונים הקיימים ובעיקר על כך שהם, בממשל שלו, עשו עבודה נפלאה בנוגע לחיסונים ובכלכלה בפרט ובזכות זה מדד הדאו-ג'ונס עלה בפעם הראשונה בהיסטוריה מעל ה 3000 נקודות. מתנגדיו מיהרו לומר שהמדד עלה מעל ל- 3000 נקודות דווקא מהסיבה שהוא סוף סוף התחיל להפנים את ההפסד שלו והחליט לשתף ולמסור מידע לממשל ביידן (למרות המשך מאבקו ברמאות בבחירות, לגירסתו). 

לדעתנו השוק כן אהב את ההודעה על העברת המידע והשיתוף עם הנשיא הבא, זה מבהיר מעט את חוסר הבהירות שהייתה ונותן לשוק להבין שהממשל יעבור ללא בעיות מיוחדות וכעת מעל ל 3000 נק' במדד הדאו- גו'נס זה נותן את יריית הפתיחה להמשך ולמה שעתיד לבוא בטח עם החיסונים בשטח. יש לזכור שהעברת הממשל באופן מסודר אומרת גם העברת תוכנית התמריצים שהייתה די תקועה מאז הבחירות, נותנים עוד תקוות הן לחברות והן לעסקים הקטנים והן לציבור מה שמעודד את השוק למעלה. 

בענין הממשל החדש נוסיף שביידן הודיעה שהוא ממנה את יו"ר הבנק הפד' לשעבר, ג'נט ילן לתפקיד שרת האוצר.


מניות ה- FAANG נראה ש"נשמו לרווחה", במיוחד אלו המצויים בסכסוך עם טראמפ (גוגל, פייסבוק וגם טוויטר) והם עלו בשיעורים חדים אתמול (ביחס למניות בסדר גודל כזה) 2.4-3.7%, שיעור עליה לא מבוטל בכלל. 

כל סקטור התעופה נראה שמתחיל להתאושש יפה והתקווה מהחיסונים מתחילה לפעפע במשקיעים שחוזרים למניות הערך שנפגעו מאוד עם הנגיף והחברות המובילות בסקטור עלו בין 8-12.4% (בענין זה נזכיר את סל הסקטור JETS).

בנושא הזה גם הבנקים מזנקים, כי זה מוריד מהם לחץ של המשך הפסדים מאחזקות במניות הערך, אנשים יוכלו לחזור לעבודה ולשלם משכנתאות, עסקים יחזרו לשיגרה וזה משחרר מהם גם לחץ של ביטחונות משלהם.

סקטור הנפט (שווה להמשיך לעקוב אחר XOP) כמובן שעולה כפי שניתחנו את מצבו בסקירה השבועית ואיתו גם הדלק הסילוני למטוסים.

שוק הרכבים החשמליים בסין סבל אתמול ממימושים מסיבה לא ידועה (אולי גל מימושים לאחר יום קודם שהיה חזק באופן מיוחד?, יש התולים זאת בהודעה מקדימה של חברת GM לכניסה לשוק החשמליות, אך זה לא חדש.

יש הטוענים שזה קשור לשת"פ הנבנה בין GM ל- NKLA, שעלתה יומיים קודם, אך בהודעה של GM היא בכלל לא הזכירה את NKLA (שכרגע נמצאת עדיין עם עננה כבדה בנוגע לרמאות שלה על המשאית שלה).

יש התולים זאת במאבק של מס' חברות בחוק שקליפורניה רוצה להוביל על איסור לנסוע במדינה שלה עם רכבי דלק רגילים בשנים הבאות וביידן ידחה את הרצון של קליפורניה בנושא ולכן החשמליות ירדו, אבל אז אין קשר לחברות בסין שמוכרות רק שם בצורה מטורפת.

בעיני הנושא נשאר מעט כתעלומה ולכן נמשיך לעקוב אחר שוק הרכבים החשמליים בסין, אולי קיבלנו הזדמנות נוספת לכניסה.

כל זאת למעט טסלה שירדה חזק ומיד תיקנה את הכל למעלה ועברה לשיא חדש מעל ל 550$.

לטסלה היו סיבות משלה לעליות (יפורטו בתוך הקהילה)

מניית AMAT הגיעה לשיא תמחור הדוחות שלה, מה שמסביר ששוק השבבים עדיים חם והחברות היצרניות בתחום עדיין מזמינות ממנה מכונות בדיקה שונות.