פינת הזהב- סקירת שוק ומנית זהב TSLA ליום 22.10.20


מה קרה אתמול?


הפעם נתחיל דווקא בטכני.

ניתן לראות בשני הסלים העוקבים שממוצע 50 מפעיל לחץ למטה ונתן התנגדות בכל פעם.

כרגע שניהם נמצאים גם על תמיכה ורואים את הזנבות, שמראים לנו על אזור קרב על המחיר (הכל נמצא בתמונות)

ביומי רואים (שוב בשניהם) 2 נרות דוג'י שבמידה וישברו היום, טכנית, נרצה לראות עוד ירידות וזאת כמובן בהמשך לאי הסכמות בנוגע לתוכנית הסיוע.

גאפ אפ עם חדשות מהבית הלבן, יכול בהחלט לשנות את כל התמונה הטכנית.

בשעות האפטר  מרקט קיבלנו ירידות הקשורות לפונד' יורחב עליו כאן.


פונדמנטלית:

* הצדדים במשא ומתן, על אף התקוות ואף מעט הבטחות, עדיין לא נשאו פרי בנוגע לסיוע.

הדמוקרטים למעשה הכניסו את ממשל טראמפ למילכוד, באם הוא יסכים לתקציב שלהם, 2.2T$ זה אומר שזה ניצחון שלהם ואם לא יסכים הרי שהוא "מכניס לעצמו גול עצמי" לפני הבחירות.

טראמפ מצידו מוכן לתת תקציב מוגדל, אבל דורש שהוא יגיע ישירות לאזרח ואז הוא מנצח, כי האזרחים יזקפו זאת לזכותו בבחירות.

בין השאר המחלוקת נוגעת גם כמה כסף יגיע למדינות השונות וכיצד הם יחולקו.

נכון לכרגע השחקנים הגדולים לא רואים שהתקציב יאושר לפני סיום הבחירות והם נותרים פסימיים לנושא, אך זה לא מונע מהבכירים בשני הצדדים לזרוק רמיזות לאוויר שניתן להגיע להסכם תוך 38 שעות- בקיצור משאירים את השוק לאי וודאות ולכן ראינו אתמול, בגדול, שוק שהולך ימינה. 

מה עוד קרה אתמול?

* בכיר בממשל טראמפ האשים את סין שהיא מנסה לגנוב את החיסון מארה"ב ואמר שהיא מדינה מסוכנת ביותר.

* בנוסף דיל נשק ענק של ארה"ב וטייוואן, מכניס את סין ללחץ, שרואה בטיוואן כמדינה סינית ותחת חסותה ומכירת נשק בסדרי גודל כאלו מבחינת סין זו כמו הכרזת מלחמה ותמיכה מצד ארה"ב מפורשת בסין כצעד איבה. טייוואן מצידה שיחררה הודעה מרגיעה שהיא לא בחימוש נגד סין.

* אינטל, הוציאה שבב 3i במחיר של כ- 100$ ונראה שאינטל לא מוותרת על השוק "הנמוך" ככל הנראה עבור כמות הניידים שנמכרים כיום בעולם עקב הנגיף לצורך לימודי.

* פייסבוק מודה שכרגע היא חוסמת תגובות ופוסטים ומתרצת זאת שזה בגלל הבחירות למנוע הפצת מידע שיקרי והיא תחזיר את המדיניות למצב  הרגיל מיד עם סיום הבחירות וגם תמנע מהמתמודדים לטעון - "זכינו" ללא בסיס עובדתי.

* עוד בהקשר של פייסבוק, אפליקציית ווטאס- אפ שכולנו מכירים, שנמצאת תחת חברת פייסבוק, הולכת להוציא גרסת ביטא (ניסיונית) של שיחות ווידאו און ליין בסגנון ZOOM ובכך היא מנסה להתחרות על נתח השוק כיום בתחום הזה, כמו כן היא תשיק עוד טכנו' חדשות בתוך האפליקציה של חיפושים ללפי תאריכים בתכתובות ועוד.

* מניית ZM כמובן מיד מגיבה בירידות על ההודעה הזו ונרצה לראות היום האם הפניקה ממשיכה או שזו תגובה רגילה של שחקנים ואין לזה כרגע תחרות אמיתית עד להשקה המלאה ועד שכל הדברים יעבדו בווטאס- אפ.

* טסלה (TSLA) אתמול. היכתה את התחזיות, די בצפוי, ודיווחה על עליה בכל פרמטר אפשרי. מעבר לדוח הבעלים צייץ  במענה לשאלה על אפשרות לתחבורה מסיבית בתעלות התת קרקעיות שהוא בונה מתחת ללאס ווגאס עבור רכבים וצייץ שיתכן ויהיו גם אוטובוסים כך הובנו דבריו ובהמשך הואט מחק את ההודעה וכך הובן ברשת שהוא חשף מידע שלא היה אמור לחשוף, למרות שבכל תמונות ההמחשה לתעלות שהוא בונה, נראים בבירור שאטלים (אוטובוסים) לצורך הנושא (יש טוענים שהוא מחק את ההודעה עקב נושא אחר שלא קשור לחברות שלו).

נציין רק שמדינת ניו ג'רזי הוציאה הודעה שתאסור רכבי דלק במדינתה וזה כמובן יכול להוביל למדינות נוספות מה שכמובן יתן לטסלה עוד בוסט למכירות.

נסקר לכם כאן את דוחות טסלה באריכות.

* נראה שהצפי של נתוני האבטלה, שאמורים להתפרסם היום, ממשיכים לעלות משבוע שעבר ועומדים על תוספת של עוד 870K דורשי עבודה וזה כמובן הגורם לירידות באפטר מרקט אמש.

* נזכיר שנתוני התחלואה והמתים עולה בצורה רצינית באירופה ויש לנושא הזה משקל כבד על השווקים.

מניית הזהב

TSLA

מה קרה אתמול?

דוחות!!! הכתה תחזיות!!!

ניתוח מלא של הדוח:

היכתה תחזיות.

הפעם נתחיל דווקא בטכני:

בגרף 60 דקות על פני היומיים האחרונים קיבלנו תצורת ספל וידית עם פריצה על הדוחות מאתמול. ממוצע 200 מגיע בתנועת איסוף וגם בגרפים 5,15 קיבלנו תמיכה של ממוצע 200 שעזר למניה לעלות למעלה. במהלך העליות על הדוח קיבלנו חריגה ב BB וקיבלנו תיקון ומשם טסט למעלה. 

חדי העין יבחינו שבגרף 15 דקות קיבלנו תצורת בול-פלאג בעייתית (Bilateral pattern). 

לעצם ניתוח הדוח:

עליה בהכנסות 39% ורווחים בעלייה של 105%  YOY

החברה מציגה כבר 5 רבעונים רצופים רווחיים. 

הגדילה את כמות המזומנים ב 14.5B$ 

מזומן חופשי עומד על 1.4B$ (נציין שחלק מכמות המזומנים הזו נובעת מגיוסים ומכירת מניות לבנקים). 

הרווח פר רכב עלה ל 27.7% מה שאומר שהחברה צמצמה המון עלויות מסביב, מבדיקת עומק נמצא שהמפעלים של החברה עובדים בצורה של אוטומציה מלאה ומצריכה כח אדם מינימלי, המפעל בסין שנתן בוסט ענק לכמות הרכבים עם עובדים זולים, שיפור התפעולי של המפעלים עצמם, סדרת צבעים ולא לפי דרישת הלקוח, מחירי סוללות הולכים ויורדים עם התפתחות הטכנולוגיה וככל שהחברה תגביר את הייצור והמפעל בסין יגיע לתפוקה מלאה שכרגע עומד על 870K רכבים בשנה (אך מיועד לייצר 1M לשנה- גם הוא לא הושלם עד סופו), הרווח פר רכב ילך ויגדל וכאשר יבנו שאר המפעלים (ברלין וטקסס ובמקביל החברה מנהלת מו"מ גם עם הודו כאפשרות למפעל נוסף שם), הדברים הללו, לטווח הארוך, מדברים למשקיעים שמבינים את הריווחיות וההכנסות שהחברה מציגה נכון להיום ובעתיד, ככל הנראה, יתכן שהחברה תחלק דיווידנדים והמשקיעים ירצו להיות שם או לחזק פוזיציות. 

נציין שהעלייה ברווח פר רכב (27% כאמור), היא הישג מרשים היות וכידוע החברה נתנה הנחות גדולות פר רכב, כ- 3K$, ועדיין הציגה ריווחיות גדולה, לסבר את האוזן, חברת NIO המתחרה הקטנה מסין מרוויחה כ 3% פר רכב.

עליות התפעול עלו ב 35%, אך החברה הסבירה זאת עקב ההשקעות בבניה של המפעלים החדשים כך שהעליה הזו מובנית.

תזרים מזומן חופשי עלה ב 276% (קשור עם הגיוסים מכירות מניות לבנקים). 

כמות הייצור עלתה ב 51%  לעומת שנה קודמת ו 76% לעומת רבעון קודם.

סה"כ החברה מסרה 139.5K רכבים עלייה של 44% בין רבעונים ו 54% משנה שעברה

בתחום הסולרי החברה מייצרת לעומת שנה קודמת 39%-59% יותר. 

ההכנסות מעמדות הטעינה גדלו ב33% משנה קודמת

מפעל נוסף מתוכנן בארה"ב. 

הכנסות מאנרגיה עלו ב 44% - המשך צמיחה

החברה העלתה את התפוקות בשני המפעלים- שנחאי ופרימונט מה שמראה על התייעלות

נציין שהחברה הוציאה גרסת בטא לאוטו-פיילוט ובמידה והדבר יעבור מדובר בהכנסות עתידיות גדולות,כאשר בעלי רכבים שירצו להשתדרג. 

נציין רק שלא מעט אנליסטים בארץ ובעולם לא שמים לב/טועים בו- טסלה אינה חברת רכב בלבד, ולכן כל השוואה לחברות ענק כמו טויוטה פורד היא טעות מיסודה, מדובר בחברת היי-טק/ סטארט אפ/אנרגיה שמייצרת טכנולוגיה בתחום הסוללות, פאנלים חשמליים ועוד ולכן כל השווה של נתונים פיננסים לחברות רכב הינה השוואה לא נכונה.

נזכיר עוד סיבה, שהרבה מקורות שוכחים אותה, החברה מגדילה תפוקות במפעלים הקיימים (לצורך הדוגמא: בסין עובדים בשלוש משמרות), משמע בעיית הייצור, הצוואר בקבוק של החברה שהיה עד כה, מתחילה להיות פתירה (נושא שהחברה סבלה ממנו בעבר).

והדבר הכי חשוב, השלמה ובנייה 4 מגה מפעלים, כפי שצויין לעיל, שמוכיחים שהחברה מכוונת חזק למעלה לצמיחה ומבינה שיש לה יכולות מכירה גדולות ולכן צריכה לספק תפוקות גדולות והשיחות לגבי מפעל חמישי בהודו גם מוכיחות את זה, 

התפתחות נושא המשאיות החשמליות דרך המפעל החדש בארהב יתן הכנסות כאשר חברת ניקולה התגלתה הונאה,.

מדינת ניו-ג'רזי הולכת אחרי קליפורניה שאסרו רכבי דלק במדינתם, מה שיכול לגרור מדינות נוספות אחריהן. 

לאחרונה היה ציוץ של הבעלים שהיה מענה לאחת השאלות ברשת כששאלו אותו לגבי תחבורה מאסיבית (ציבורית) ומאסק ענה שאם זה מה שצריך זה מה שיהיה, והובן מכך, בכל הרשת, שהוא מתכוון לבנות גם אוטובוסים חשמליים. עניין זה עלה לכותרות רק לאחר שהוא מחק את הציוץ והובן שחשף משהו שאולי לא היה אמור לחשוף בשלב הזה, יחד ע זאת, למי שעוקב אחר החברה, יוכל לראות בכל המחשה לתעלות הוא בונה בלאס וגאס, כתעבורה תת קרקעית לשאטלים, הם נראים כאוטובוסים לכל דבר, ונראה שהוא מכוון לשוק האוטובוסים בנוסף למשאיות. 

לינק לקריאה: https://g-rafa.co.il/is-it-tesla-bus/

על פי הקיבולות של המפעלים הקיימים, יכולת הייצור השנתית שלהם עומדת על 750K רכבים, מה שמחזק את היעד שהחברה רוצה לעמוד בו, אספקת 500K רכבים בשנה (נזכיר בענין זה את המייל שלו לבכירים ש"דלף" החוצה - שהם יכולים לעמוד בזה!) 

נוסיף ונאמר שפתיחת מפעלים במספר אתרים בעולם (מזה"ת, אירופה ארהב) מוזילים את עלויות האספקה ללקוח ויוסיפו התייעלות כללית לחברה מעבר לזמני אספקה מתקצרים, קצב בניית המפעלים מאד מהיר, בטח כאשר יש קופת מזומנים כל כך גדולה. 

החברה דיווחה שייצרה יותר רכבים ממה שמסרה מה שאמר שיש לה מלאי עודף, המספרים עלו ביחס לרבעון קודם מה שנותן לה פתיחה טובה לרבעון הנוכחי וישפר ריווחיות.

אסור לשכוח שהחברה ריווחית כבר 5 רבעונים רצוף ויש יותר סיכוי שהחברה תכנס למדד ה S&P 


למי שרוצה להרחיב או לבדוק את הניתוח שלנו:

https://www.bamsec.com/filing/156459020047108?cik=1318605

תרחיש לונג:

יעד ראשון 441$ 

במידה ולא נראה כשל על תצורת הבול פלאג (Bilateral pattern) ונראה כניסה של משקיעים / מוסדיים/ שחקני רובין-הוד/ סוחרי סווינג/ סוחרים פונדמנטליים, שרואים את העתיד בחברה, נרצה לראות את המנייה ממשיכה צפונה לאזורי 449$ ובהמשך ל 459$ ואם נקבל שוק עולה בתקופה הקרובה נרצה לראות אותה עולה לאזורי 490$ ואף 500$ (לא ביום אחד כמובן)

נציין שיש לחברה מספר מחירי יעד של אנליסטים באזורי ה- 500$-578$ שקיבלה לפני כחודש, כולל המלצת קנייה. 

נרצה לראות גם שורט סקוויז (לשורטיסטים שעדיין נמצאים במנייה) ובהקשר זה נזכיר שיש משקיע מאד גדול בחברה, שכבר איים על השורטיסטים שהם הולכים להפסיד הרבה כסף אם ישארו בשורט על המנייה.


תרחיש שורט: 

יצאה ידיעה (נראית של בעל אינטרס) שהיות וטסלה מוכרת את זכויות הזיהום למפעלים אחרים והיו לה הכנסות של 1.18B$ שנתי וכמובן הרווח על הנושא הזה הוא 100% הרי שאם נפחית הכנסה זו, החברה לא באמת רווחית מפני שיש סיכוי שיהיו שינויים רגולטורים בנושא בעתיד. 

יהיו עדיין אנליסטים שימשיכו להשוות את הניפוח בשווי החברה לעומת תעשיית הרכב המסורתית וירצו להמליץ על שורט. 

נציין שהמחיר המנייה עלה ב כמעט 600% מתקופת הדוח בשנה שעברה (10/19 - כולל החישוב של הספליט) והצמיחה הזו היא לא בקורלציה לדוחות ויש מי שיטען שיש כאן בועה וירצה לחפש שורט. 

נזכיר גם שתצורת הבול-פלאג (Bilateral pattern) לרוב נוטה לתת עליות ומשם ירידות ולכן נצפה לראות שחקני מכונות וטכנים שיחפשו שורט מאזורי 440$. 

יעדים אזורי 432$>430$, אם המנייה מבצעת את השורט לאחר הלונג היעדים יהיו הקודמים יהיו בדרך למטה.


נתונים נוספים לנוחיותכם:


אין לראות בנכתב כאן משום המלצה למסחר.

בהצלחה!


תוצאות:

תרחיש השורט ע"פ הטכני, כפי שכתבנו, התרחש במדויק על הבול פלאג Bilateral pattern  פריצת שווא ושורט חזק אחריו:



תוצאות מסחר של תלמיד על הסקירה: