לך לך


לך לך

הפרשה השבוע היא "לך לך".

כבר בתחילת קריאת "הפתיח" של הפרשה עולה שאלה:

מדוע כתוב בציווי לאברהם: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך" מדוע לא נכתב "לך מארצך" בקיצור נמרץ, כלשון התורה, שלרוב בוחרת לדבר בקיצור, הרי "לך מארצך" כולל את בית מולדתך ואביך וכו' ?

ומדוע צריך לכתוב פעמים "לך לך"?


עונה החסידות:

לך לך נכתב פעמים כי אברהם נצטווה ללכת מדרגה לדרגה ולכן הציווי "לך לך" כפול..

על מנת להוציא אדם ממדרגה למדרגה נדרש להוציא אותו בשלבים, מהקל לקשה, מהמעגל ההיקפי ורק אח"כ מהמעגל הפנימי החשוב והקשה לו מכל.

ארצך- הארציות שלך, מהמנהגים שרכשת עד כה, מהסביבה שלך.

מולדתך- צא מהדברים המולדים שלך, האופי שלך, תלחם בקשה לך מכל מבחינת האופי, שבור את מה שלא טוב אצלך.

איך?- ע"י עבודה קשה ותרגול עם עצמך.

מבית אביך- מהנוחות שלך.  

זה אחד הדברים הכי קשים לנו, להוציא את האדם מאזור הנוחות, שלו זו דרגה מאוד גבוה.


כל זה קשור אלינו למסחר:

אנחנו חייבים להבין שהמסחר הוא כל פעם ללכת מדרגה לדרגה ומשלב לשלב,

כשנבין ונפנים זאת במעשה בפועל: "לך לך", אז נעבוד על פירוק הבעיות לעוד 3 נושאים.

ארצך - נפרד לאט לאט מהסביבה או הדברים הלא נכונים שעד היום לימדו אותנו וספגנו מהם כישלונות.

הבנה שעודף סביבה/קהילות מסחר/כמות מניות, מכל הבא ליד, זו התרעלה הכי גדולה למסחר, באין מיקוד.

מולדתך- להיפרד מהאופי שלנו במסחר,

אם אתה רגיל להילחם- אין לזה מקום במסחר, 

אם אתה בעל אגו- אין אגו במסחר, 

אם אתה עקשן- רק תפסיד,

אם אתה חושב שרק אתה חכם- יש חכמים ממך,

אם אתה חשוב שאתה ערמומי- יש ערמומים ממך, 

אם אתה ביישן- לא תוכל ללמוד,

אם אתה קפדן ופרפקציוניסט- אין גם לזה מקום במסחר! זה עולם שונה, עולם של סטטיסטיקות,

אם אתה פזיז- תפסיד, 

אם אתה איטי בהחלטות- תפספס עסקאות,

אם אתה פחדן- תשקול באם מסחר מתאים לך, 

באם אתה אמיץ או מהמר- קח בחשבון שהתיק ימחק!

על מנת להצליח צריך להיות קצת מכל דבר ולא להיות רק בקו אחד

חייב  להיות תמיד "גם וגם גם" (שלמה המלך החכם באדם אמר: אהוב את דרך האמצע) נחמד וגם קשוח, נדיב וגם מבקש תמורה, להוט וגם הססן- חייב להיות קצת מהכל אחרת מסחר רק בקו אחד- יהיה הרסני עבורך.


מבית אביך- לצאת מאזור הנוחות- איזה קושי ענק זה!

לתרגל עוד ועוד, לשבת בכח ללמוד שוב ושוב, לקרוא כל פוסט, ללמוד מכל פוסט, להקציב זמן, שאין לך, לצורך המסחר או הקהילה, לפעמים לקום שעה קודם באין ברירה, לפרגן לחבר תמיד על כל דבר ועל כל פוסט, לומר תודה ולהעריך כל מה שעושים בשבילך, להגיע לכל מפגש לימודי/קהילתי, גם כשזה כמעט בלתי אפשרי, לצאת מכל מה שנח ורגיל אצלך ונראה כמובן מאליו, בשוטף.


שימו לב שכל המשפט כתוב ב- ו' החיבור ולא בפיסוק בתורה- היות וכל שלב קשור עם הדרגה הקודמת.


החברים הוותיקים יאמרו לכולם :

קחו בעיה אחת שלכם- תעבדו רק עליה שבוע, חודש ותבדקו תוצאות,

טיפלתם בה?- יופי!  

לא טיפלתם?- תמשיכו לתרגל ורק משם תעברו לטפל בבעיה הבאה- זה טיפ מעולה כמו הבול עץ שחייב לפרק אותו לחתיכות קטנות ע"מ שנוכל לזרוק אותן לאש והאש תאחז בהם, אחרת לא ניתן לשרוף בקלות בול עץ שלם וגדול.


המסחר בסוף מלמד אותנו על החיים להיות אנשים טובים יותר וזה ממש נכון.

לפני שנים כתבתי חידוש נחמד (לדעתי), על רצף הפרשות "בראשית, נח, לך לך"

"בראשית", (באם) "נח לך", (אז) "לך" (תתחיל להתקדם )


אז אני מאחל כאן לכולם בשבת הזו "לכו לכם מארצכם וממולדתכם ובית אביכם" והעיקר שיהיה מתוך שמחה וטוב לבב ואהבה למסחר.


שבת שלום.